Zdravá a lehká večeře bez lepku

I při bezlepkové dietě můžete pro své dítě vytvořit nejen zdravou večeři, ale také chutnou. Zájem dítěte o zdravé jídlo podpořte přitažlivým vzhledem potravy a také vhodnými doplňky pro stolování. Kombinace barev, oblíbené tvary nebo obrázky vytvořené z potravin výrazně pomohou ke zvýšení chuti dítěte na předkládanou večeři. Pokud jídlo umístíte na pestrý dětský nábytek nebo alespoň pořídíte barevnou dětskou židli k jídelnímu stolu, zvýšíte tak atraktivitu bezlepkového stolování. Vhodnými nápoji pro večeři jsou ovocné čaje, mléčné nápoje nebo domácí neslazené šťávy.

Studená večeře je nejrychlejší

Pokud s večeří pospícháte, můžete zůstat u klasického bezlepkového pečiva s nejrůznějšími druhy pomazánek. Jogurty a zeleninové saláty jsou již klasikou. V bezlepkové variantě však můžete dětem vyrobit i chléb ve vajíčku, který si skutečně zamilují. Budete potřebovat bezlepkový chléb, vajíčko, pepř, sůl a rostlinný olej. Vajíčka si rozšleháte v hlubokém talíři nebo misce, přidáte sůl a pepř a ve vzniklé směsi obalíte plátky chleba. Pak už jen usmažíte a vhodně nazdobíte.

Děti milují sladké večeře

Zbyde vám občas domácí nebo kupované bezlepkové pečivo? Využijte ho pro upečení domácí žemlovky s tvarohem nebo jablky – popřípadě s kombinací obojího. Jablka většinou děti milují, proč jim tedy nedopřát třeba jablkové lívanečky? Stačí vám 1 jablko, sójové či rýžové mléko, kypřicí prášek, pohanková mouka a škrobová moučka, skořice, cukr a marmeláda. Do mléka vmícháte strouhané jablko, mouku a škrobovou moučku s kypřicím práškem, připravíte řidší těsto a z něj usmažíte lívanečky. Ty pak obalíte ve skořicovém cukru a namažete marmeládou. Další oblíbenou variantou sladké večeře jsou nejrůznější kaše, které odmítá jen málo dětí. Špaldovou, jáhlovou či pohankovou kaši lze zakoupit i v instantní podobě.

Večeře bez lepku

Teplé večeře jsou stále oblíbené

Pokud dáváte přednost teplým večeřím, jistě využijte některý z receptů na hustou zeleninovou polévku nebo třeba bezlepkové špagety s masovou směsí. Milovníci kuřecího masa pak ocení například jednoduchý recept na rychlá kuřecí prsa po thajsku s rýží. Potřebovat budete kuřecí prsa, papriku kapii, jarní cibulku, feferonku, česnek, kousek zázvoru, hrnek vývaru na podlévání, olej, čerstvý koriandr, kari koření, sójovou omáčku, rybí omáčku, škrobovou moučku, sůl.

Kuřecí prsa nakrájíte na proužky, vložíte do plastového pytlíku spolu s kari a škrobovou moučkou a řádně protřepete. Nadrobno nakrájený česnek a zázvor narychlo osmahnete na oleji, přidáte maso s kořením a cca 2 minuty za stálého míchání smažíme. Na kousky nakrájíte kapii a feferonku, přidáte ke smaženým kouskům masa a podlijete vývarem. Ochutíte omáčkami a kořením a dusíte do měkka (cca 7 minut). Těsně před koncem přidáte jarní cibulku. Je také možno zahustit omáčku škrobovou moučkou. Na závěr vmíchejte nasekaný čerstvý koriandr. Podává se s rýží.


Jak bude reklama vypadat?
-
Reklama pod tímto článkem napořád jen za 99 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup